Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Än är inte sommaren över!

Av Lindha . - 18 augusti 2014 21:04

I fredags styrde vi bil & husvagn mot Kapellskär för en liten miniweekend, än är inte sommaren förbi   . En mysig liten camping nära havet, och gångavstånd till Viking line båtarna!

      

 

På lördag fm ägnade vi oss åt lite hundgöra, nämligen rapportträning! Det har vi tagit upp igen, efter lite påtryckningar från mig   . Vi testade detta för någon vecka sen, och den där D hade inte glömt hur man skall springa! Han minns hur rapporten skulle gå till! Denna lördagen hade vi massa störning, när A & D gick ut hoppade det ena efter det andra rådjuret upp... Vet ju att Devil i unga år hade en väldans förkärlek för vilda djur, och visst har han blivit betydligt lugnare på det planet, men jag var nog allt liiite tveksam om och HUR detta skulle sluta... Men som en raket kom Devil dundrande från husse, men öronen bakåt så långt det bara går, då satsar grabben   

Denna bilden är tagen av mina kära dotter på snyggDevil! Dutti liten tjej!       

 

En liten men naggande god spexar fick stanna hos mamma, och dela på Devils korv! 

På em packade vi oss iväg mot Viking line för en liten trevlig resa tur/retur, till Mariehamn!   

Givetvis fick Devil följa, som alltid numera, den där husse har tinat lite    Där får han en hytt för a´la 135 kr, inte värt att bråka om en sån billig sak, och det ingår bädd samt ac   

Lite Mariehamn, en vacker stad! 

   

Cheese pappa! Även denna gången har lilla tjejen varit i farten och fota gamla pappa oxå     

Och med oss hem från båten fick vi en lite kissekatt, sååå söt & naggande god   

   

Se där, även pappa har fångat en härlig bild på mig & snyggDevil! 

  

Vi brukar alltid ta ut vovven på en kiss, dom har ju en hundtoalett minsann på M/S Rosella, det ÄR service det   


Hemma igen i vagnen vid ca 20 tiden, var det mest natti natti, för att på söndag fm packa ihop allt och fara hemåt! Nu snickras det på vart och när turen skall gå här näst....


Idag är det måndag, jag & Lussan är ledig denna vecka, idag har vi avverkat Lekland och Ikeas bollhav samt lunch, mysigt att få göra lite mamma/dotter saker   . Vi får se vad den resterande veckan bjuder på.... Vet så mycket, att på torsdag åker jag & gänget till efterlängtade Marma för några härliga dagar med hundträning!!! 





 
 
Ingen bild

Berith

19 augusti 2014 16:36

Är det månne en blivande fotograf ni har i familjen :-) Jättefina kort, som vanligt !! det ser ut som ni hade det riktigt mysigt :-) kramkram på er alla :-) Mamma

 
Ingen bild

Susan

22 augusti 2014 21:41

Vacker camping, synd att jag inte har ngn vagn längre:(
Ha så härligt på Marma, hör du om ngt helg läger så hojta till, hänger gärna på :)
Kram

Lindha .

27 augusti 2014 17:18

Absolut det skall jag göra! :-). Men har inga egna planerade för hösten, men finns säkert en drös andra :-).
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Skapa flashcards