Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Åh har våren kommit nu :)

Av Lindha . - 9 mars 2015 14:20

Men man blir allt lite skeptisk, vet ju hur vintern kan lura en, men just nu känner jag att våren är riktigt välkommen trots att jag är en vintermänniska  

   

Igår tog familjen med sig picknick ut i skogen och njöt av den varma vårdagen, vi förena nytta med nöje, kanske mest jag, husse la ett spår till Devil, önska mig ett 1.5 km spår, men husse är inte såå van i skogen, irra bort sig och kom närmare bilen än han trott, nåväl ca 800 M fick det bli, till Jekyll la ett jag ett trappspår, han har liiite bråttom i spåret, men för första gången kan jag säga att det inte var hans dag, väldigt ofkuserad, så nu gnuggar jag hjärncellerna för att fundera på en lösning, vill ha mindre tempo och mer fokus!

Vi hann även med ett uppletande, gjorde en korridor med utslängda saker och skicka honom i vind, första låg på ca 7 m, och sen 3 st därtill i linje upp på 50 m, 4 skick och plocka en efter en, alltså han använder näsan   Med Jekyll kör jag fortfarande titta, husse gick ut på 50 M, och gömde ett föremål på annan plats än vad Jekyll trodde, vi har även börjat lägga dom lite högre, då han är väldigt markbunden, men det löste han så fint, husse gömde även ett föremål på vägen som inte Jekyll såg, så skicka ut han igen på leta och han sprang så fint ut, den låg liiite högt så fick hjälpa han lite, men skötte sig utmärkt i övrigt  .

#Selfie

      

Efter spåret var Devil redigt trött, så han ansåg sig behöva ett bad   

Kastade av husse hem, sen drog jag o Lussan till hundklubben, tänkte mig en heldag, körde lite elit moment med Devil, som fortfarande var pigg & glad, han känns fräsch min snart 8 åring    Och mycket mer jämnare i humöret, numera är han för det mesta alltid glad och taggad !!

#Sötnosarna

 

Med Jekyll har jag nu äntligen påbörjat lite lydnad, jag brukar inte ha så bråttom med den delen, det brukar komma en tid när dom är mer mottagliga och det är läge för lydnad, givetvis övar vi vardagslydnad, men har kört lite sitt- stanna kvar, sitt-stanna-inkallning, påbörjat lite FF, han blir märkbart trött när han måste vara fokuserad   

Sen hjälpte min TL mig, aka dottern och la ut tungapporten, för ett skick med Jekyll, tycker han klarar den galant!

Utvecklingen av apporterna är bättre gripande, men det får vi öva separat, och sen ingångarna, men har inte så bråttom med apporterna, det verkar vara Jekylls grej   


Känns härligt med vår, ser fram emot denna årstiden, med massa skogsaktiviteter & familjemys!  


Dessvärre dras familjen med någon jäkla förkylning som består av hosta, lätt feber och förkylning, jag har haft en jäkla hosta i en veckas tid, i helgen tillkom förkylning och inatt feber, vetti fasen vad det är som går, verkar som det är fler i omgivningen som har detta...   Jag vill träna, gå massa långpromenader, men just nu orkar man ingenting, i Devils spår igår lät som en flåsig valross...

Bye bye för denna gången!! Ha en skön vecka   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Skapa flashcards