Alla inlägg under april 2015

Av Lindha . - 21 april 2015 12:42

I helgen kopplade vi på vagnen, det var premiärturen för året, vi brukar använda den året om men nu var det länge sen, så när planerna blev förändrade gällande helgen, ja då bokade jag en tur med vagnen   . Och vi hade verkligen vädret med oss, man har inte varit bortskämd med sol & värme precis! 

Vi brukar alltid boka in oss på en dagstur med Viking line, då kan man passa på att äta gott, handla lite taxfree och framförallt så får Lussan leka av sig på båtens lekplats det högst uppskattat, så kul så hon kunde skippa dansen, som hon brukar ha på lördagar   . Även dogsen fick följa med, dom brukar ligga i en hytt med ac och gotta sig! Allting måste vovvarna miljötränas i   

Lördag fm startade jag med att lägga ett spår till Devil & ett till Jekyll, Devil fick ett trixit spår i en sjukt jobbig terräng, det var kvistar  & nedfällda träd i typ hela spåret, nästan så jag bröt fötterna av mig, man märkte att Devil gillade spåret & tyckte det var superkul , för då blir det pinnar kvar i skogen... Men jag och den vovve har haft våra resor, så att han uppskattar spåren så pass mycket är superkul sen är det ju klart att pinnarna måste med in, men det känns som man alltid måste repetera och repetera med dom där tyskarna   . Till Jekyll la jag ett ca 450 m spår, fokus ligger numera på tempot, många apporter & framförallt lite godis i spåret, och han spårade väldigt bra, det är mer fokuserat, mer noggrannt! Sen börjar det bli intressant att se, man tror att man lagt spåret på den sidan av trädet tex men nejdå det har du inte matte, för Jekyll tog andra sidan och sen längre fram kom en apport/ eller en snitsel då blir man superglad   .

Efter det körde vi ett uppletande, och där är Jekyll helt super, den vovven har en grym näsa, just nu jobbar vi bara 2 på djupet, för att han skall få in tänket, det är ju ändå en liten valpig ungdom   . 

Men även gamle mannen är ju helt super, brukar ofta göra 4 skick med 4 föremål, han kan man inte lura det har sin tjusning med äldre hundar, dom kan liksom så mycket, det brukar jag tänka på när man skall försöka få ordning på lilleman   . 

 

Av Lindha . - 5 april 2015 13:08

Vi kom upp förra söndagen, jag, lussan & hundarna, pappa skulle vi hämta sent på skärtorsdagen i Sollefteå! 

Vi har haft det jättemysigt, gått en del långpromenader, åkt snowracer, det är ju snö kvar i norr   . Vi har mest slappat, vilket alltid är välkommet! Tänkte försöka lägga något spår, men orka inte, vila o promenader ska man inte underskatta   . 

             

Tänk att jag varit o hälsa på mamma & Anders i ca 12 år men aldrig besökt Sollefteå BK, jag är ju sån som gillar att besöka nya klubbar, nåväl vi kom dit och jag skulle träna men var alldeles för mycket snö på apellplan typiskt   

Men det är ca 8 mil från Ramsele till Sollefteå, dit vi gjorde en utflykt på onsdagen för att handla en del inför påsk samt vaccinera Charlie och ge Jekyll sitt rabies vaccin, så nu får Jekyll följa med oss till Åland i sommar   . 

     


Nåväl en mysig påsk såg vi fram emot då vi hämta pappa vid bussen på skärtorsdagen, som bara var 1 timma sen, så vi kom i säng kring 2... På långfredag spyr Jekyll upp något skit, alltså i norr finns det andra djurs bajs o ben från andra djur, nu när det börjar töa så var det rena rama smörgåsbordet för hundarna, så tänkte inte så mycket mer på det... Men sen fortsätter han spy, vattnet han får i sig kommer bara upp som en fontän, dessutom är han rätt allmänpåverkad.... I norr ligger ju inte djursjukhusen nästgårds precis, men får tag i jourhavande veterinär i Sollefteå, Jekyll är ju inte uttorkad, och slemhinnorna ser bra, han har inte ont i magen, så troligen har han ätit något skit och blivit rejält magsjuk...   . Så vi bestämmer att avvakta, men var beredd på att åka ner direkt om han blev minsta sämre.. Igår gasa vi ner mot Sollefteå och fick tag i canikur, ska aldrig mer resa utan ett djurapotek med, så igår em började han repa på sig, och i morse var han som vanligt, vild o bråkig, lider och mår så himla dåligt när min dotter & mina hundar är dåliga... Tack gode gud för Google!!   

Men trots allt så har det varit så mysigt i norr! 

 

Min fina lekfarbror    

  



Skapa flashcards