Alla inlägg under juli 2015

Av Lindha . - 27 juli 2015 09:18

Trots att värmen lyser med sin frånvaro, den svenska sommaren har visat sig från sin rätta sida   så har vi haft det himla bra på Åland, vi har fått 2 dagar med sol så vi kunde ligga på stranden och gotta oss! Vi har även badat, man är väl viking   men det var fasen så kallt med ynka 14-15 grader, både jag o A trodde nästan att vi  fick en hjärtinfarkt efter doppet, medans dottern badat som en galning!

 

Vi har spelat en hel del minigolf, det är Lussans nya hobby :) 

     


Lite härliga bilder från Åland! Vår strand precis vid campingen.

      

Lite annan omgivning!

   


Lite familjebilder!    

  

 

  

    

        


Av Lindha . - 18 juli 2015 19:03

Veckan som varit har jag & Lussan varit ensamma, pappa måste jobba men det har inte gått någon nöd på oss!

Vi har gjort en picknick, ett bra sätt att få med dottern på äventyr där samtidigt hundarna är med, en långis med paus för fika med macka & gotti!

      

Hann även med något helt ohundigt, sånt gillar jag oxå, en heldag på Junibacken med Lussan & hennes kompis Sofia, mamma var helt utsslagen, ja inte riktigt   . Det är bra med barn & kompis dom reder sig själva..

       


Nåväl vi har hunnit med en hel fm på klubben, där Devil & Jelyll har stått i fokus! Ojoj så trött hundarna var  på torsdags em, såg knappt röken av dom! 


Nu är det lördag & vi har landat på Åland, här skall vi spendera ca 1 vecka, en camping vi var på 2012 sist, vi gillade Åland väldigt mycket, en camping som ligger precis vid vattnet, det är nästan så man blåser bort, men det gör inget, bara det är uppehåll så skall vi nog hitta på en massa    Kan hända att det är omgivning som lockar!!!

      

Fröker Elsa, från Frost, absolut inte Carola          

Och mina älsklingar har installerat sig!   


Semestern pågår!!!!    



Av Lindha . - 7 juli 2015 18:42

På måndag kväll förra veckan anlände familjen & husvagnen till Tiveden Nationalpark, drygt 1.5 mil ifrån Karlsborg! På kvällen blev det grill & mys ihop, och liite in i dimman   

Det är ju heeeelt otroligt att mina bästa miner JÄMT hamnar på foto!

 

Jag hade först anmält mig till spåret, men pga lite avhopp & tidigare erfarenhet, så när chansen dök upp, ja jag testar söket med Jekyllen :) Jag har alltid velat köra 2 bruksgrenar med Jekyll, denna gången kommer jag skippa lydnadslydnaden, been there done that    . 

Tisdag morgon & övriga dagar var det samling 09.00! 

Och det har varit såååå underbart, vilken terräng, vilka sökbanor! För att inte tala om Kristina, vår instruktör, hon är ju fantastisk! Visst har jag kört sök innan, men denna gången ville jag ha en instruktör & lära mig grunderna!

Jag  är ju lite blyg av mig, men vill samtidigt lyfta fram att Jekyll har varit helt fantastisk, han gått 5 dagar en dag med 2 pass, det blev lite mycket, men sista dagen gick han utan pop & och jag såg på Jekyll att han hade figgen i vind, så vågade testa att skicka och boom där hitta han någon   .

       

 

Appropå bilder där man fångar mitt rätta jag ;)   

 

Det har varit så himla bra med unghundar, för man har kunnat köra gammelhunden Devil, och det är så himla kul att ha bilder på min älskling    Även han har gått riktigt bra ituffa banor i 30 graders värme! Önskar sååå att vi kunde köra söket och tävla mer, men han tycker det är lagom intressant... Träning går alltid bra, tävling är som att slänga pengarna i sjön....

           


Det har varit en helt underbar vecka, instruktörer, middagen varje kväll har varit outstanding, familjen har trivs som fisken i vattnet, iaf lill tjejen som kunnat bada varje dag, och jagat folket i gruppen    . Skrev till Nina, jag anmälde mig mentalt på plats till 2016 års läger, är det bästa läger jag varit på!!

Här kommer lite familje och omgivningsbilder!

       

En tur till Karlsborg 

 

 

En samling Demoner   

 


Vi ses nästa år!!!   


Ovido - Quiz & Flashcards