Alla inlägg under augusti 2015

Av Lindha . - 31 augusti 2015 18:07

Tidigare har jag inte velat skrivit ut hela händelsen, jag mår varken bättre/sämre av händelsen. Men för min del känns det som ett perfekt avslut borde köpa en trisslott   

I april var jag på min hemmaklubb, tar ut Devil för träning, och idag är jag glad för att det var Devil, lilleman hade nog svarat på en millesekund och gud vet hur det slutat, lilleman har humör utan dess like   .

Vi tränar lite osv, ställer upp Devil för en inkallning a'la elitbrukset ca 75 M, personerna på plan är gamla träningskompisar så jag lägger inte sån stor vikt vid det, jag är ju sån som alltid utgår ifrån att folk har koll på sina jyckar, peppar peppar har aldrig mina hundar varit drabbade av några incidenter, tills nu....

Kallar in Devil som kommer i hundra blås, i ögonvrån ser jag hunden på andra plan satsa mot Devil, sticker från föraren trots inkallaningar, detta är en annan schäfer hane på ca 4 år, ser hur han hoppar på Devil fäller honom o Devil gör en volt o landar på rygg, i stridens hetta så blir nog både jag o Devil överrumplade   Ägaren till den andra hunden får liksom inte arslet ur vagnen, utan jag kommer till min sans och blir vansinng o springer dit, vrålar så den andra hanen nästan lättare från plan, jag har tidigare gått emellan två tikar handgripligen fick ett bett och handen i bandagen och massa piller, så när det gäller mina 4 benta skulle jag kunna döda   . 

Blir både skärrad och arg, och ägaren ber inte ens om ursäkt! Jag är inte rädd för att stöta mig med folk, rätt skall vara rätt, hade någon av mina hundar ens funderat på att sikta på en annan hund hade jag sprungit efter och gett dom en omgång handgripligen! 

Jag blir så upprörd, för första gången, att jag vill fasen göra en anmälan ang detta ekipaget, försöker ta reda på lite fakta men får kalla handen, NEJ men då kontaktar jag SBK själv...

Det går några dagar, sen kontaktar ägaren mig och vill betala för en undersökning! 

Jag kontaktar underbara Anna, skall ni gå till en riktigt duktig och helt outstandig sjukgymnast, gå till henne, ingen annan får röra mina hundar!!! Eller misstänker ni hältor osv eller vad som, gå till henne, hon kan sin sak med 20 år i branschen...

Efter en genomgång så visa Devil rejäla smärtor på handleder o även rygg, vi enades om laserbehandlingar, 6st tillfällen, men tror jag utnyttjade 5... Han har ändå varit på genomgång för ca 6 månader sen, och Devil  uppvisa ingenting, så både jag o Anna blir fundesamma...

Jag kontakta ägaren som skulle betala det, för 3 gånger + undersökning till att börja med... 

Sen från det ena till det andra, plötsligt blev försäkringsbolaget inblandat och jag fick massa saker som skulle förklaras osv osv... Höll på att bli galen, sen fick jag nog och kontakta underbar Anna som skrev ihop allt sakligt och hur det gått till, och idag fick jag svar på mejlet, för dom 2 andra betalningarna skulle dom nu sätta in x antal kronor!!!   Efter ca 4 månader är nu äredet avslutat!!! Det är bra att folk till slut betalar för sina saker dom förutsakat... Detta är ändå en brukshund som tävlar i klass högre, och då tycker jag banne mig att man skall ha bätte koll på sin hund!! 

Tyvärr kliver jag inte ner på plan när jag ser detta ekipaget, men jag är mån om mina älsklingar så den smällen får jag ta   

Stolt som en tupp avslutar jag detta inlägget med att Jekyll, 14 månader ALDRIG skulle få för sig något liknande, det är han & jag, gammelman som är elit sök & spår, SELCH, 1 CERT, lite rally hellre aldrig skulle avvika från min sida under träning   

 


Av Lindha . - 11 augusti 2015 09:40

Sista semesterveckan bestod av en resa till Platanias/Kreta, det var vår bröllopsresa som var bokad redan i maj, och med facit i hand med tanke på vädret, även om nu Sverige valt att vakna till liv, så blev det himla underbart med värme, sol & bad   . Augusti som skulle bli så himla varm, DÅ KOMMER SOMMAREN! Njae någon repris på förra året blir det nog inte... Men det är klart det är trevligt med sol & värme även i augusit, när vi nu har ca 4 månader kvar till julafton   .

Vårat fina hotell, och vårt hotellrum! Ett väldigt fräscht hotell, så det blev vi supernöjda med! Poolområdet var helt ok, det blev så att vi spendera mesta tiden där, dels var det nära till baren och maten   sen var det lite väl stora vågor vid havet för att Lussan skulle kunna bada där, den där lilla galningen har badat hela dagarna lång, med avbrott för lunch!


         

Hoppa bomben var favoriten, helt totalt orädd för vatten   

   


En dag hyrde vi bil för att transportera oss till den berömda stranden på Kreta, Elafonissi, det var ju en upplevelse utan dess like, som alltid när man skall åka bil i/på Grekland   Vägarna är som rena rama trollstigen i Norge, upp i bergen på smala vägar, prisa gud att man inte fick möte av någon lastbil eller buss, och det går runt runt bara, jag blev smått illamående fast jag satt fram... Nåväl strax efter lunch anlände vi till stranden, och där befann sig väl alla andra turister! Men det var en härlig upplevelse att få besöka den fina stranden.

       

Lite omgivning!

     

En väldigt trevlig utflykt, även om det var där olyckan med Lussan inträffade, hon var bland parasollen och sprang, och sen var det några som spela volleyboll och en man sprang omkull Lussan... 


Jag o min man A fick även en kväll på tu man hand, trevligt, vi gick och åt middag, shoppa lite & sen tog vi några drinkar   .

       


Tack min kära familj för den här resan, den har varit jättemysig!!!      

Temat har varit glad!!!   

 

Cheese!  

     





Ovido - Quiz & Flashcards