Alla inlägg under september 2015

Av Lindha . - 14 september 2015 14:41

Nu med facit i hand gissar jag på att Devil haft någon värre magsjuka för hund... För i lördags morse ja då var det Jekylls tur, det bara sprutar bakifrån   . Fy så less man blir... Och givietvis orolig   . Nu är det måndag kväll och Jekyll har behållt sitt sedan 10 imorse, för ja givetvis vahhar jag, kan inte gå till jobbet med såna sjukar vovvar... 

Har kört Canikur/Prokolin, har lärt mig att mina dogs fungerar på olika saker minsann... Sedan svält dom ett dygn, och sen har vi kört veterinär foder i burk som stank apa, och sedan gått över på torrfoder från veterinären och nu verkar som sagt var båda vara bra i kistan, håll tummarna   . 

Snutte   

 

Att han har munkorg beror alltså på att han inte är så trevlig bland folk som pillar och klämmer, tex veterinärer, annars är hans världens bästa!   . Gissar på att han är noga med sin integritet...

 


Men redan då vi hämtad hem Devil ville han typ äta upp skedar, och gärna lite bajs ute på gatan, så ja då VAR han återställd min gamla pälskling   . Och bajshögar var det STORT AJABAJA på...


På lördagen hade jag bestämt träff med några som jag brukar tränar med för spår/uppletande, Devilen fick vara hemma och mysa, så jag o Lussan for till skogen för lite samkväm a'la hund!

Och hon fick sällskap av ena kompisens barn, så livet var ju perfekt!

   

Jag trappade ett enkelt spår till kompisen hund, typ ett apellspår eller snarare som ett U, och jag beställde ett längre spår på ca 700 M icke förar spår, det behövde inte vara super avancerat teknikst sätt, utan vill mest att någon annan gick det... Med facit i hand är jag mycket nöjd, lite mycket kontroller för min smak, men det är en ung rätt omogen hanhund, så slutresultatet kommer ju blir super och vi har ju inte ens tävlat apell så   . Apporterna är inga problem, och att läsa honom är himla enkelt, men ser direkt när han spårar och får tapp, i vinklar är han naturlig och slår och hittar rätt! Dock blev han trött i mitten och började få vind på något, som han tyckte var märkligt, men vid slutet stod en ny bil enligt spårläggaren så med facit i hand så störde ut honom.... Han är sjukt intresserad av omgivningen, han skulle ju göra stor nytta i verkligheten   . 

 

       

Men har ett fantastiskt driv, det ska man inte underskatta! Sen med facit i hand tror jag inte riktigt han mådde 100, vi började dagen i ära med uppletande och när jag tog ut honom i bilen efter spårutlägg samt fika och skulle gå mot rutan så spruta det ur baken, dessutom satt han o gnällde i bilen det är inte likt honom, dom är båda tysta när det passerar folk, bilar o hästar vid vårt spårställe, så borde förstått.... 

Men prinsen leverade ändå, vi körde lite nytt, ett föremål 3 M ut i rutan, och 2 på mitten och en 3/4 av fullvallad ruta, kör alltid 4 saker för det drivet har prinsen,  det var nytt med ett sånt pass nära och det fick han jobba med, men jag vet att min prins jobbar i vind ( alltid vilket jag borde tänkt på, dumt att försöka skicka honom annorlunda ), så när jag skickade honom rätt hitta han det så klart! Dessutom är han under utbildning så det är bara att trixa o greja hur mycket som helst   

 

Haha folk som brukar träffa mig på tävlingar, eller vissa jag tränar med säger jämt att jag ser så sammanbiten ut, har inte förstått vad dom menar, men denna bilden säger en del   För mig är hundträning & tävling  på blodigt allvar, förbereder jag inte min hund så får jag skylla mig själv... 


           


SnyggoBert   . Har fått en del kommentarer om att Jeyllen är himla snygg, senaste idag stannade en granne mig i området och frågade; Vad är det för ras? Ja båda är schäfar, var ute med båda, jaha sa svarade han, har aldrig sett den färgen på schäfer! Men förklarade att han var renrasig med stamtavla, som om grannen på gatan förstod något av det   . Men han är himla mycket av allt Jeyllen, bruksmässigt fantastiskt skulle jag vilja säga utan att skryta, så naturlig, sök/spår/uppletande, som rapport hund skulle han gå kanon och vågar nästan säga att han skulle gå himla bra i skyddet, får väl äta upp det annars   . Vår akilles grej är lydnaden, där kommer jag få jobba... Men mina träningskompisar vet att jag aldrig ger upp, övning ger färdighet om det så må ta sin lilla tid..   

Tack snälla Therese för bilder, och tack för våra träningar, du är en klippa!!      . 


Nu laddar vi för spårläger i 4 dagar, skall bli underbart med bästa gänget!!!   




Skapa flashcards