Alla inlägg under december 2015

Av Lindha . - 30 december 2015 08:15

Rent spontant har 2015 vart både ett dåligt och bra år!

Vintern o våren passerade i en rasande fart!

 

     

Sena våren startades det obligatoriska hundåret med läger i Arboga i Herrfallet med bästa gänget :-). 4 underbara dagar i hundens tecken, alla som följer mig vet att för mig är hund livet det tillför så mycket, luft, motion och en bra rutin i livet. Därefter kommer ju all träning och sist men inte minst tävling som det f ö inte blivit mycket av detta året!

     


Därefter följde vårt bröllop, det var dax att slå till helt enkelt efter ca 7 år ihop ;-). Med dom närmsta sa vi ja till varandra 13 juni, med strålande solsken som sällskap på Skansen <3.

  


Sommaren förflöt med det årliga kennellägret i riktig hetta, som f ö redan är inplanerat till nästa år, och jag längtar redan som en galning, Demoner är ett underbart gäng :-).

       

     
Därefter följde 10 dagar på Åland, där man mer eller mindre nästan frös ihjäl... Bad blev det i ca 12 grader :-o. Trots det kalla vädret så hade vi uppehåll mestadels av tiden, medans halva Sverige regna bort...

      

Jekyll var friröntgad 😉

 
Vi fortsatte resan till Leksands sommarlands camping, där var det planerat att vi skulle besöka sommarlandet men vi lyckades avstyra det hela pga vädret kändes inte så lockande att bada när det var 10 grader utomhus... Men fick en hel del trevliga dagar tillsammans med As arbetskamrat med familj och lite crusing i Leksand iom den årliga crusing veckan :-).
Därefter var det bara hem och i stort sett vända i dörren för en bröllopsresa till Kreta, Grekland <3.

         

Och en punkterade arm....  

Därefter kom hösten och även den sprang iväg i rasande tempo. Hösten var både pirrig och nervös då jag efter 15 år nu skulle på arbetsintervju, sjuuuukt spännande! Under sommaren växte det där beslutet fram, och när jag väl hade bestämt mig så var det som en sten föll från hjärtat! Ni vet ibland behöver vissa beslut växa fram och det kändes som att nu äntligen var jag redo ;-). När jag sedan fick jobbet så känns det som det här en av dom bästa saker jag gjort i livet, med facit i hand mår jag så mycket bättre på alla sätt och vis 👍.

Glad i hågen tacka jag ja... Någon dag senare kom en rejäl nedgång i livet, Devils buk svällde upp och jag åkte in med honom, trodde så klart att inte det värsta :-( 

HAN Devil glad lycklig positivt, anade ingenting... Alla prover var bra, man såg inget på ultraljudet inget på någon av dom 3 röntgen omgångar man gjorde, det återstod bara att öppna honom... Veterinären jag hade kontakt med hela tiden sa hela tiden att han var för pigg...

   

När han till slut öppnades fanns ingenting att göra, en tarm var trasig, det var hål på tarmen och han var helt trasig, 30/10 lämnade du mig... Och jag mår fortfarande dåligt över att du Devil inte finns bland mig! 

Men kvar lämna du en vild efterträdare ;-). Som har vart en stor stöttepelare efter D...

  Och jag vet att du har det bra och njuter varje dag av att äta och jaga getingar min älskade Devil :-)... 

Nåväl nu står vi snart inför 2016, och vad kommer det året att ge? 


Jag har en underbar dotter, som livar upp en varje dag ;-) och hon får mig alltid att le likt den Louisiana i Lönneberga hon är ;-) Tänk i sommar blir hon 5 år, galet! 

 

Det är få gånger man stannar upp i livet och värdesätter det man har, för faktum är att jag har en fantastisk familj dom bästa!

 


Så klart är jag nyfiken på hundåret 2016, En hund som heter Jekyll kommer bli klar när han är klar, det är fortfarande en fjunig tonåring... Men jag har ingen brådska hellre startar jag med full pott än något halvdant ;-).  Och vi är liksom inte där även om han gör få men bra framsteg, är svårt att styra en tornado ;-) 

   

   

Det blir nog hund av honom med vad det lider :-D 


Så avslutningsvis Gott nytt år alla    

 

Ovido - Quiz & Flashcards