Alla inlägg under februari 2016

Av Lindha . - 26 februari 2016 19:02

Det började med att jag vabba förra fredagen, Lussan var het som gröt, och förra helgen snitta hon 40 +, på söndagen blev hon bättre och vi trodde det vänt, men natten till måndag visade tempen återigen 40 +... Nåväl kursen i Norrköping som jag planerat med jobbet åkte jag iväg till i måndags med tåg, kändes dock väääldigt konstigt att lämna min familj, mannen, dottern OCH hunden    I regel när jag lämnat familjen har jag alltid åkt på något hundläger, men nu var jag HELT ensam och undrade hur jag skulle få timmarna att gå på hotellet... Nu visa det sig att det inte var några problem, träffa ett härligt gäng som höll mig sällskap både måndag o tisdag kväll eller om det var tvärtom, jag som höll dom sällskap   . Kursen i sig har varit helt fantastisk, " För våra barns skull". Innehållet i kursen och dom program det är tänkt att jag o en kollega skall hålla lämnade inte ett öga torrt... Det är verkligen ett ämne i tiden och jag är sååå glad att min arbetsgivare skickade mig på denna kursen trots att jag inte är fast anställd ännu   .  Jag tror och hoppas att jag kommer klara rollen som barnombud galant   

Jag fick bo på ett toppen hotell med hotell frukost varje morgon, sååå gött..

   

Dock hade jag o A ständig kontakt och Lussan var inte bra, med 40 grader i nästan 4 dagar så åkte dom till läkaren på tisdagen, hennes värden var ok men hennes hosta var/är inte att leka med, hon har som astma hosta och får det ofta när hon är sjuk.. Det var jobbigt att vara i Norrköping och ha en sån sjuk Lussan hemma   . Dessutom när hon gråter i luren och säger; Jag saknar dig mamma!!!   

Nåväl dagarna flöt på bra och det blev onsdag och jag kunde resa hem till en överlycklig Lussan och en Jekyll som nästan åt upp mig   mannen vet jag inte   . Men dom är mina älsklingar alla 3   

   

 

Familjen   

   

Sen jag kom hem har Lussan fortfarande vart dålig, hon äter typ ingenting och dricker kanppt så idag fick det bli ett besök till läkaren igen... Hennes värden var mycket bättre än i tisdags, och vi fick hennes astma inhalator ordinerad igen, så den vidgar luftrören! Men hon känns något bättre så vi får hoppas det vänder nu   

Lussan har verkligen inte varit stark denna perioden, faktum med har hon aldrig varit så här dålig på sina 4.5 år... Somnade som en stock idag i vagnen när jag o Jekyll promenerade... Lllla gumman   

 


Avslutade fredagen med en promenad på golfbanan och tankade energi med jordens gladaste och lyckligaste hund   

   

Nu har Lussan suttit på muggen, må det inte vara magsjuka oxå....   

Av Lindha . - 21 februari 2016 13:35

   

Vårt boende, endast 100 M till backen   

 

Dagarna har bestått av skidskola för Lussan hela veckan, på em har André och Lussan åkt slalom, även jag vågade testa efter 15 års uppehåll   Jag o Jekyll har tuffat på i längdspåren, inte van med en hund med full fräs under tassarna     

   

Duktig tjej     


 

Lite omgivning  & massa andra härliga bilder, fjällen är som balsam för skälen för hela familjen   

       

  

En utflykt till Högfjällshotellet, vilka längdspår dom hade, WOW! Sol och svettigt värre         

Full fräs upp i stolsliften   

   

Trött familj är lycklig familj     
 


Ovido - Quiz & Flashcards