Alla inlägg under mars 2016

Av Lindha . - 29 mars 2016 19:46

Årets påsktur gick i år till Eskilstuna för att kombinera Zoo och lite hund, det är då familjen är som nöjdast   .

Vi kom ner på långfredagen, kom iväg ganska tidigt hemifrån men med lite strul på vägen som kallas olycka ( kommer aldrig förstå mig på hur folk kör ) så anlände vi lite senare än beräknat. Vi installerade oss och åkte sedan till Eskilstuna stad för lite fix... 

Givetvis pimpades vagnen, gjort av dottern   

 

Fredagen flöt liksom bara på, blev lite promenader, utomhus mys i solen och mys i vagnen   .

Vi måste ju säga att vädret verkligen vart toppen, sol och en sisådr 11 grader, visst kan man alltid önska mer värme men men...


På lördagen packade vi in oss i bilen för en tur till skogen, där stod spår på agendan. Vi packade även med grillen så vi kunde luncha i naturen   

Jekyll fick ett apellspår av husse, i regel lägger jag dom flesta spåren för att hela tiden kunna lära mig läsa min hund, men sen ibland testar jag av hurvida han spårar andra spår..  Fast det är ingen större skillnad i hans spårarbete. Men däremot måste jag lägga krut på hans sätt att utarbeta spåren, att galoppera i starten funkar inte för mig men han tycker väl han är bäst som på dom flesta andra punkterna och behöver knappast mig  

Visst han må vara bråkig stundtals, men jag har en förmåga att dras till rediga vovvar, och i slutändan vinner jag      

Även Lussan la ett litet spår till Jekyll, som han spårade utan problem.

Skogen är verkligen magnifik i Eskiltuna skogarna.

   

 

Världens bästa och spralligaste tjej     

     

Men uppletandet är en av hans "paradgrenar" måste jag säga   

 

        

Därefter körde jag en sökmarkering på dottern, skall hon utnyttjas måste man lägga fram korten på rätt sätt   

Så dold uppe på en sten fick bli grejen... Men när jag ställde upp Jekyll hade han redan vindat in Lussan, kan vara hans andra paradgren, söket   

 



Efter det var vi värda lite mys utomhus vid vagnen med lite kaffe innan vi kröp in i vagnen och käkade påskmiddag   . Kändes som alla vara nöjda och belåtna efter dagen utomhus.


På söndagen stod då Eskilstuna Zoo på agendan, som Lussan längtat i minst en vecka innan, fröknarna på dagis trodde nog hon skulle krypa ur skinnet   

Även på söndagen var vädret med oss, visst är det ingen supervärme att tala om, men sol och framförallt uppehåll får ju iaf mig att vilja krypa ur skinnet och göra massa saker, det är en sån härlig glädje som sprider sig i kroppen=energi   

 


Lite lejon och tigrar!            

Någon sandkatt eller dylikt.

 

Asiatisk vildhund tror jag den hette.

 

Ståtliga Jeoparder.

     


Något djur jag inte minns namnet på, men såg lite lustig ut.

 

Och min favorit- Jaguaren med polare som serverades käk när vi där.

        '

En helt lagom dag i ca 4 timmar. Vi hade med oss väldigt trötta barn hem iaf, frisk luft, djur och lekplatser is tha shit   .


 

Efter det blev det en tur till Eskilstuna BK, nu behövde Jekyllen rastas och sedan var det dax för uppletanderutan, den omtalade... Var på Eskilstuna BK för något år sedan och skulle prova rutan, men då hitta jag den inte   

Men nu ÄNTLIGEN har vi testat den, och den fick gott betyg av Jekyll   . 


Tidigt igår rullade vi hem, för husvagn och bilar behövde tvättas samt ställa i ordning hemma, det blir såå mycket tvätt och elände när man vart iväg med vagnen... Men nu är allt det avbockat på listan.

Haft en supermysig Påsk med dom bästa jag vet       





Ovido - Quiz & Flashcards