Alla inlägg under juli 2016

Av Lindha . - 21 juli 2016 19:15

Årets första semesterdag startade vi färden mot Tiveden/Stigmansgården för det årliga härliga kennellägret! Medans jag roade mig med att vara med i årets skyddsgrupp, vi körde 4 pass per dag och Jekyll höll verkligen ihop   Nu körde jag inga mastodont pass, utan tanken var ju att grabben skulle lära sig något och att det skulle fastna oxå, och jag måste säga att han gick bara bättre och bättre, så på sista dagen kände jag mig faktiskt väldigt nöjd, mestadels för att jag fick såna enormt bra verktyg så jag hanterade Jekyll väldigt bra   . Det var 5 oerhört givande dagar, så tusen tack alla inblandade   , jag är ju alltid lite skeptiskt till nya figgar eller hundtränare överlag ( har provat en del kända namn och faktiskt blivit besviken ) japp sån är jag   , vilka upplägg dom har på sin träning men jag blev oerhört positivt överraskad  av Jonas professionella träningssätt, tack för superbra råd och tips!

Familjen roade sig väl mest med att cykla, eller lilla fröken fräken lärde sig cykla precis innan vi åkte, på söndagen då hon fick en cykel i present   sen gick det väldigt foooort! Så hon for runt som en galning på lägret.

Familjen gjorde även en tripp till High Chaparell, verkar som det var uppskattat för hon pratar väldigt mycket om Lucky Luke och bröderna Daltons   

       

När lägret var slut efter 5 dagar packade vi ihop allting för vidare färd mot Oskarshamn, där båten skulle ta oss till Gotland för 10 dagars semester. Båten var en nattbåt så vi anlände till Visby kring 03.00 då var det bara att hitta en ställplats så man fick lite sömn   . 

När vi vaknade upp startade vi resan mot Ljugarns camping, en resa på ca 5 mil. Vi valde att spendera tiden på Gotlands västra del, vi fattade verkligen tycke för den delen när vi var på Gotland 2010. 

Alla i familjen ( ja kanske inte Lussan   ) bara älskar Gotland, vi blev lika saliga som när vi var här sist. Naturen, omgivningen, vattnet, alla sevärdigheter ja vi älskar Gotland     

Lite bilder från havet som låg precis intill vår camping!

          

Lussans favoritställe att bada i, en pool liksom, som hörde till campingen  . Men är Lussan glad och lycklig    så blir mamma nöjd!

     

Jag fattade liksom inte i början, vad är det med Jekyll han var helt uppe i det blå, vad går han på   Jo vattnet så klart, den hunden ÄLSKAR vatten... Vi gick ju längs stranden dagligen och självklart har han fått bada och jaga vågor varje dag   '

   

Gotland har ju dom fantastiska raukarna, dom är riktigt fascinerande.

         

Tjejerna var anmälda till en knattevandring i Lummelundagrottorna en dag, dom blev utrustade med hjälm och ficklampor det var spännade, vi gjorde den turen 2010, sen var det jordens kö så vi skippa den turen i år   .

 

Vad har vi mer gjort, jo en dag tog vi en tur till Fårö! Så otroligt vackert   

Vi hamnade även vid något skrotupplag som hade ett café mest för att turista lite.

    '

Lussans nya bil, billig iaf      


Lite vacker omgivning med fåren invid vägarna.
   


Gotlands Blå Lagun.        

Så mycket hundträning har det inte blivit, jag har ju ett intresse av att testa nya hundklubbar men det blev aldrig av att vi testa någon på Gotland, fast jag tror varken jag eller Jekyll har lidit, han har ju fått badat varje dag och det står nog högre kurs   . Men vi gjorde ett uppletande en dag, och det var inga tveksamheter där snarare som han vilat sig i form!

   

Det blev ett mindre spår för att testa markerna, inte alls långt men med massa vinklar och apporter ist och dessutom en liggtid på 10 min, så brukar jag aldrig träna men Jekyll han spårade som om spåret legat i 90 min, inga tveksamheter och något fladder med hög näsa utan noggrant och faktiskt lite mer sansat   .

Vacker som bara den   

  

Detta får avsluta bloggen, sol & glädje med bästa familjen     

 




Ovido - Quiz & Flashcards