Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Allhelgonamys!

Av Lindha . - 6 november 2016 20:07

I helgen har vi varit i Eskilstuna! Vi anlände på fredagen vid 11:00 och dagens utflykt bestod av Parken Zoo     Hade sett att dom skulle ha öppet hela höstlovsveckan och kände att det vore trevligt med lite familjemys      Snart är det ju kanske slut på friden med en bebbe i huset   

Det var swinkallt    på parken Zoo. Vi hade liksom inte garderat oss för den råa kylan... Men dottern hade iaf vinter kostymen på   

 

 

 

 

   



Tycker det var jättekul att så många djur var ute! Speciellt dom stora maffiga, lejonen, pantern och jeoparden   Dom hade även öppet så man kunde åka några karuseller!

 

Efter ca 3 timmar ute i den råa kylan gav vi upp. Då åkte vi förbi Eskilstuna BK för lite rastning och ett uppletande för Mr Jekyll   . Han hade fått ett redigt lydnadspass på fm innan vi åkte till Eskilstuna så han kunde ligga och chilla   

 

Därefter åkte vi mot centrum för incheckning på hotellet    Best Western   Vi var både frusna och rätt trötta på fredag kväll så det blev en tidig kväll! Vågar inte ens berätta hur tidigt vi somnat på kvällarna i helgen    
Min natt blev dock horror, hade glömt min migrän medicin hemma som jag aldrig åker utan. Och givetvis fick jag jordens migränattack, har nog inte haft en sån kraftig på flera år, så jag sov inte mycket    Så planen att följa med ut och shoppa på lördag fm var bara att lägga ner och satsa på sömn... André o Lussan kan dock roa sig själva så det gick ingen nöd på dom, men trist när man planerat en sak ihop som familjen måste sova, vilket f ö är det enda jag gör just nu pga graviditeten, döden!!!   

 

Nåväl repa på mig och tog med Jekyll ut på en stadspromenad och mötte upp familjen    Efter lite lunch lunka vi tillbaka mot hotellet för att packa lite saker för att bege oss till Munktellbadet    och lite äventyrsbad.

Efter några timmar med massa bus och lek i vattnet, ja Lussan hade väl roligast och det var liksom meningen    ( jag hade väldigt gärna både åkt vattenrutschkanor och karuseller men det är inte att rekommendera som gravid, vet hur det brukar gå när jag hittar på sånt, sist låg jag en natt på sjukan   ). Efter det traska vi vidare och käka grekisk mat, mums så gott... Vi avsluta lördag kväll med en långrunda med Jekyll i stan, nyttigt med massa miljöträning! Han har fått legat på hotellet några timmar och knaprat märgben och det har då inte gått någon nöd på den vovven   .

 

Alltså min kagge har blivit enorm och jag ser ut som elefant så vägrar lägga ut någon bild på mig   .
Tack min underbara familj för en mysig helg     
Och tack bebisen för att du stanna kvar i magen ( haft ångest för att åka iväg, det är ju en bit mellan Eskilstuna och Stockholm om något skulle hänt, har ju liksom valt mitt BB.. )..


Hem kom vi till ett vinterland, Lussan och Jekyll blev superglada   och vi kunde ta fram snowracern, så nu ska vi snart ut och leka i pulkabacken   

 


 
 
Ingen bild

Beran

7 november 2016 11:20

Ni ser ut att ha haft det jätte trevligt☺👍☺👍

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards