Alla inlägg under januari 2017

Av Lindha . - 9 januari 2017 09:42

Det var dax att inviga nya husvagnen och eftersom det är en åretrunt vagn så funkar även vintern, vår familj älskar det livet och är lika mysigt sommar som vinter.
Turen upp till Grisslehamn var ju mindre kul, jordens snöfall och snorhalt, tur mannen är en skicklig chaufför!
Vi tog den obligatoriska resan med Eckerö linjen redan på torsdagen då vi åkte upp, ett fantastiskt smörgåsbord, lekrum och någon öl innan för västen, en perfekt resa ( kanske några extra öl då det blåste 15 m/s på havet, så man såg berusad ut även fast man inte druckit något   ).

  

På lördagen vakna vi upp till en rejäl köldknäpp -18, det var väl inget optimalt ute väder om man inte tänkt motionera, tyvärr tog jag inga skidor 🎿 med... Men det fick bli en promenad med lite lek för Lussan och Jekyll fick bitvis dra henne i pulkan!
Därefter fick det bli spel i husvagnen..

Lördagen bjöd på en mycket bättre temperatur och sol ☀ . Det kom ca 2 dm nysnö under natten så vi var lite insnöade men efter att dom plogat så fick det bli en tur till pulkabacken, där motionerar både Lussan och Jekyll sig, Jekyll springer gärna upp och ner och jagar gärna pulkan...
Vi gick även en längre promenad i det härliga vädret!

Det var även tänkt att jag skulle få träffa Qrut, Jekylls avkomma som bor i krokarna, men tyvärr blev matte jätte sjuk så vi får satsa på ett annat tillfälle 👍 

 

Jag älskar ju verkligen snö & lagom kyla. Denna terminen brukar jag lägga träningen på hyllan och ägna oss åt fys i form av skidåkning 🎿 . Tycker det är så avkopplande för mig och Jekyll, men framförallt för kropp och själ ❤ .
Jag tror på att ett break är nyttigt för hundarna, och motion får dom ju ändå i form av skidåkning eller simning 🏊 på sommaren, då vi oxå chillar 😎. 
Dock har jag upptäckt igen att Jekyll är av en annan kaliber 😉 . När man ska träna lydnad med honom eller lära han nya saker då måste man träna honom dagligen, dom tidigare har man inte behövt köra så utan det har bara vart positivt men tex varannan dag, saker har hunnit landat i deras skallar, men med Jekyll måste det repeteras och repeteras, lite men ofta är hans melodi!
Det är verkligen kul men framförallt bra för min utveckling som förare att hitta hundens egenskaper, alla mina hundar har vart helt olika individer 👍 .

Nu är det slut på vinterlovet och allt återgår till vardagen!
Vilket innebar att hästridningen för Lussan har startat upp igen, så igår var det dax igen, ny termin ny häst- Sandra! Det var lite mer fart i hennes steg 😊 
Kul att dom ändrar hästar även för barnen iom hur mycket dom ridit, bra med utveckling var det 😉 .

Jag blir så sugen att ta upp min ridning då jag är i stallet, men går för mycket tid och framförallt pengar 💵.. 

Nåja för mig får det bli ett träningskort ist och svettas 😅 med alla andra.. 

 

Så är det!!! 


  

Ovido - Quiz & Flashcards