Alla inlägg under februari 2017

Av Lindha . - 12 februari 2017 19:08

Det har nog blivit en tradition, ja så är det, v.6 har vi befunnit oss i Lindvallen-Sälen dom senaste 3 år. Mycket beror på att man får gratis skidskola, gratis skidutrustning till Lussan det är ju super 👍 . Så dagligen måndag-fredag i 90 min har Lussan vart på skidskola och vi har gjort lite blandat under tiden. Och det är oxå 3e året vi bor i Bruna Byn, endast 100 m till skidbacken. En liten men egen stuga!

Vi kom upp väldigt tidigt förra söndagen! Och nu ska jag bli lite utlämnande, vilket jag inte gillar, men till den här resan var Jaxxon inplanerade, vi hade bokat en babysäng ( vilket jag kunde avboka och den fanns inte på plats prisa gud) och första dagarna var tuffa, såg barnvagnar och kände bara, VARFÖR är livet så orättvist 😖 där skulle vi vara med en barnvagn!

Men frisk luft, snö och längdskidor med Jekyll är verkligen balsam för själen!
Kom igång rejält med längdskidorna, och avverka nästa milen per dag +/-. Att åka med Jekyll är med livet som insats, det går jäkligt fort så det krävs en matte som har en jäkla bra balans det har jag tydligen trots denna otränade kropp😄 👍 . Första dagen trodde jag dock något var fel, Jekyll chilla och bara trava runt 5 km... Men jag hade med mitt nosework kit upp och det tar slut på vovven att nosa sig igenom 40 kvm 👍 😃. Dessutom vill han tydligen ha en hare 🐰 framför i form av en elitman på skidor 🎿. 
Det förklara det hela 😉 . Men han platsar absolut i gruppen Fräsare 😂 😂 


 

Och min lilla pärla vi har åkt slalom ihop 2 em ( det är pappa som brukar åka med Lussan mest för jag inte vill att A ska bryta några ben bakom Jekyll 😂 😂 )
Hon har verkligen utvecklas, numera åker hon ankar lift utan mamma/pappa utan problem, jag fick inte ens åka med henne 🤔 . Hon och pappa har kört svarta backen ( den svåraste) det var lite läskigt först, sen var det full mutter..

   


Sååå mycket Lussan ❤ ❤ ❤ ❤ 

Låt mig presentera hennes pojkvän som hon är kär i, Valle maskot på Skistar 😍 😍 

Lite vinter ❄ och vår härliga vecka i Lindvallen 😊 😊 

 

Sådan mor sådan dotter förstår inte alls det uttrycket 😉 😘. 

En mycket härlig familjevecka!! Så nu är frågan om man ska åka upp en weekend till Sälen igen, familjen snö ❄ ⛄ funderar! 

Skapa flashcards