Alla inlägg under mars 2017

Av Lindha . - 20 mars 2017 10:27

Resan till Tandådalen i helgen fick avsluta snö säsongen för denna gången! Det har vart en alldeles underbart härlig miniweekend fylld med snö, husvagnen och massa sol ☀ Har verkligen tankat upp mig på energi och förhoppningsvis får känslan i kroppen stanna kvar ytterligare några dagar 🤗 
Vi startade tidigt på torsdag morgon denna gången fick husvagnen följa med! Det är så himla mysigt med sitt egna lilla krypin 👍 

A och Lussan har som vanligt åkt slalom medans jag och Jekyll har kämpat i längdspåren 🎿 På fredagen testa jag en ny runda, körde den 2 ggr så vi kom upp i milen... Tyvärr var spåren mestadels is, eftersom jag aldrig kör i dom spårade utan på det plogade för att jag inte vill förstöra dom plogade spåren och sen går det så inihelsike fort med Jekyll så skulle få byta spår titt som tätt.
Jekyll han drar ju gärna dom första 2 km i 100 blås, så då är det bara att hålla i sig och parera för sitt liv 😱 
Eftersom det var så isigt gjorde jag en praktvurpa i en backe och fick en fin svart lårkaka.. Jag blir ju alltid förbannad då jag inte står stadigt på skidorna, så skällde lite på Jekyll som givetvis drar fortare i nedförsbacken och sen åkte vi vidare...
Vi körde även 6 km på em 💪 💪. Det var bra glid på skidorna då Jekyll kunde gå och jag kunde samtidigt filma 📹. 


 
Den där lårkakan fick jag känningar av på natten först, var inte speciellt skönt att sova på den....


Vi har verkligen haft tur med vädret ☀ 

På lördagen hade vi ännu bättre väder ☀ ☀ Strålande solsken. Man ville absolut inte gå in... Så jag tog en liten kortare runda på längdskidorna, ca 5 km. Sen gick jag och Jekyll säkert 1 mil 💪 💪 Jag funderar ibland i mitt stilla sinne, kan man köra slut på en Demon 🤔Han verkar ha massor av energi när det gäller, för att sedan bara lägga sig ner och vila 🤗 På sista bilden är dockJekyll trött han ser helt sliten ut 😂 😂 

Tack för denna gången, Sälen levererar alltid 👏 👏 
Har haft underbara dagar i fjällen med min härliga familj ❤😍. Det har vart som riktigt balsam för själen!

Det har ju blivit en del turer i år till fjällen men kan finnas en förklaring 👇👇



Nu börjar det bli dax att lägga lite krut på hundträning, har sett att folk har ju börjat tävla ska man göra sånt oxå 😂😅

Ovido - Quiz & Flashcards