Alla inlägg den 21 juli 2017

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 
Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi kom dit i sommar kläder höll vi på att frysa ihjäl, men ju längre tiden gick desto varmare blev det, så jag kunde inte låta bli utan kasta även mig nedför div vattenrutschbanor och karuseller 😛.  Men roligaste skulle ju kidsen ha det 👍


  Måste säga att det blivit väldigt mycket sol och bad i år, det kändes ibland som man var på en solsemester utomlands typ i Grekland 👌 Men min semester får gärna innehålla mycket sol, man laddar verkligen batterierna. Vår utsikt rakt utanför campingen är helt magnifik 👍 . Vi har redan diskutera nästa års semester lite löst, det lutar åt Gotland för 3e året i rad 🙈 Det ÄR liksom inte jag 😂

   

Jag är ju rätt ofta för två flugor i en smäll, så har tittat lite på nya lydnaden den verkar intressant även om jag tycker att Jekyll är en mer brukshund än tidigare schäfrar jag haft 💪. Sagt och gjort anmälde jag oss till startklass som gick här på ön ( som jag ångrade mig före, när jag har semester då vill jag ha semester, alltså Jekyll simmar dagligen och blir därmed en muskelknutte så han får sitt så det går ingen nöd på han 🙃) Men har man betalt och tränat inför så har man, man avbokar icke för att matte är trött 😉.

Tur var väl att vi tävla och invigde 1a plats några dagar innan, vilket team vi är😍 är så stolt över vårt 1a pris 🏆 och 1a placering. Det jag gillar med lydnaden och som är ett kvitto på HUR mycket jag lägger ner innan tävling är helhetsintrycket=väl genomarbetat 🤗🤗.

     


Man måste se så jäkla glad och stolt ut som den Stockholmare man är, kamma hem hela skiten 💪💪


Lilla Lussan har gått på simskola här på Ljugarns camping, det är dumt att inte förena nytta med nöje ni har väl inte hört det förut 😛. Men att kunna simma är livsviktigt och framförallt lära sig lite vett och etikett om vatten 💦. 

Så idag var sista passet och Lussan var väl förtjänat av 8 små simmärken ( mamma och pappa blev rutinerade 😂 men det var en riktigt bra kurs ✌)

     

Imorgon blir det avslut på Tofta för alla barnen som gått i simskola på Gotland! Vi kör även två flugor i en smäll igen, jag har bestämt möte med lille Jekyll, hans son Qing bor på ön och det ska bli så kul att få träffa hans lilla lakritstroll till son 💕


Idag tog vi den obligatoriska trippen till Fårö, det är något magiskt med Fårö. Idag hittade vi ett nytt underbart ställe, vägarna kräver egentligen en terräng bil 🚗 men vi vågade oss ut på en sand/skogsväg, oj skicket ställe sååån grym strand. 

         

Alltså Fårö igen... Dessa raukar, dessa områden, det är inte klokt att detta är Sverige, vilken natur vi har.

         

Vart man sig i världen vänder... Så Gotland är så underbart ✌✌. Sista bilden är på den största rauken på ön, Jungfrun tänk att vi missat den tidigare år.

       

Nej men imorgon har vi kvar, sen blir det hemfärd sent på söndag em, enligt SMHI lovar dom sol ☀ det kan inte bli bättre, sen laddar vi om för mer påhitt från min sida, varför ta det lugnt när man har semester 😉.

Avslutar med litet blandat, vi har verkligen haft det super och mått gott 😋 💪😅. Dyker det upp en kroppsbild på mig så är jag inte gravid, utan blivit fet så ni vet 😛

 

     


   

Ja men trots allt har jag haft en härlig semester! Har verkligen behövt detta inför hösten 💪💪. 

Nästa vecka är min sista semester vecka då blir det mer påhitt 👌👌👏👏

Ovido - Quiz & Flashcards