Direktlänk till inlägg 31 juli 2017

Slutet gott allting gott!

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnkläder under hela semestern ☀ Sommaren har kanske inte varit 30+ men det tackar jag för, det kan ju bli döden ibland. Men vi har solat och badat i princip varje dag och när jag träffa en läkare i fredags sa hon; Oj vad brun du är! Bara svensk sommar 😊 👍 
Nåväl efter Gotland landa vi hemma för ca 6 timmars sömn, sen var det bara att packa om då hade jag bokat in en 40 timmars Tallin resa senare på kvällen 🙄 Men iväg kom vi och lika trevligt hade vi 😊 . I år har vi nämligen semestrat med min familj och Andrés mamma.

Jag o André var i Tallinn för ca 8 år sedan, men vi tycker den staden är väldigt trevligt 👍 . Kul med gamla stan, shopping, rätt mycket rysk touch, ja väldigt trevlig. Sen att folk nog inte kan förstå hur man kan ha en schäfer som går runt på stan, sitter med på uteserveringar och helst går folket gärna omvägar, för en svensk som mig är det ett konstigt beteende mm. Det märkliga är att i Tallinn såg vi nog inte en endast hund 🐶 förutom Jekyll och Challe.
Tur dom är så skötsamma! Jekyll är ju en världsvan schäfer numera, har besökt Riga, Helsingfors och nu Tallin alla kryssningar 😊 

 

En resa till Tallinn får det bli igen, men då för lite mer shopping.

Hem kom vi på fm i onsdags, på torsdag kunde man ägna sig åt hemmet. Det bästa med semester och vara på resande fot är att det inte blir så mycket hemma fix. Så fick någon energi utan dess like och tvätta av alla fönster utvändigt, städa husvagnen, dammsög och torka golven. Sen packa vi om 😉. För i fredags åkte familjen och Anneli med hundar till Skantzö Camping i Hallstahammar. Där var planen spår, uppletande och camping liv 👍. 
Vilken härlig camping, med skogen inpå knuten följt av vatten runtomkring!
Dessutom hade dom ett bad med pooler, vattenrutschbanor och trampoliner 😄. 

Även där förföljde det fina vädret oss. Det blev spår och uppletande fredag, lördag och söndag för mig. Anneli skulle åka med en kompis som skulle tävla på Hallstahammar BK på söndagen.
Jag o Jekyll har liksom haft semester sen kennellägret och varje gång man startat upp han är han vimsig och inte med i matchen... Så fredagen var ju ett stort minus ➖ man fundera ju lite över vad han höll på med 🤔 . Jekyll är den sorten som kräver kontinuerlig träning, iaf i spåret och lydnaden, i skyddet är det bara bra om han vilar sig i form.
Nåväl det bästa jag vet är camping livet och sen på det hundträning, vi har haft 3 toppendagar helt enkel 👍. Jag är faktiskt riktigt taggad inför hösten med massa hundträning, för mig går det där cykler ibland får dom långa sommarlov eller långa vinterlov beroende på väder.
Man kan väl helt enkelt säga att jag tankat enormt mycket energi ⚡ inför hösten 💪. 
Visst tar det emot liiiite att jag jobbar imorgon, André o Lussan har en veckas semester till men så fort jag kommer dit blir allt toppen 👍. 

Kan vi spåra nu morsan 💪

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Av Lindha . - 14 juli 2017 16:55

Jag startade min vecka med det efterlängtade kennellägret! Varje år när det är slut längtar man i 51 veckor till och hoppas tiden ska gå snabbt 😊 I år var jag helt ensam och med handen på hjärtat var det rätt skönt 👌 😅 Skönt a...

Skapa flashcards