Direktlänk till inlägg 17 september 2017

Herrfallet hösten 2017

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var inte med i matchen vilket han för f ö inte varit under hela helgen.. Men konstigt nog blir aldrig Jekyll en blocket hund fast Devil låg nära till hands många ggr 😂 😂 . Skämt osido 😄. Men dom valda linjerna får mig att fundera på andra andra nästa gång 😯

Lördag morgon var planen ett långt spår, a'la 1-500 m. Man har olika hundar och Jekyll är nog den första hund jag upplevt behöva långa spår för att mäkta med den koncentration som krävs. Han spåra bra men missa 4 apporter. Skogen och terrängen var sjukt jobbigt, även för matte var så svettig efteråt och en vanlig människa hade nog vrickat några ben 😱 Så han fick gå om spåret med husse bakom som lagt spåret. Vad lärde jag mig av detta? Jo Jekyll har spårat hela tiden då han spåra samma. Men terrängen knäckte han ✅ Så nu blir det jobbig terräng framöver ✅ .

Därefter gjorde han ett bra uppletande, det är hans paradgren 👍 Vi övar mest på tuggat. Sedan körde jag 3 sök skick på mig med skall och ett uppletande på äng a' la 4 föremål, precis då gjorde han avslutningarna så grymma 💪 . Sen gjorde jag några ärm bett på husse och ett korg skick på mig sen var Jekyll rätt nöjd 👌 Bara RÄTT 🤔Att tävla elit skydd med Jekyll kommer ALDRIG vara ett problem det har jag lärt mig av helgen 😊 #StackarsMatte.

   

Trött hund, nöjd dotter och man ❤ 

Hej min åsna du är rätt bra du har väl öronen på😉  
Även om det blev kort i år med tanke på min kurs så har vi haft gott, Herrfallet är underbart i goda vänners lag tack Anneli och Maud 😘 

Längtar till nästa hundhelg 👍👍💗💗. Tack min underbara familj för alla hund äventyr ni är med på ❤❤❤❤

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Av Lindha . - 14 juli 2017 16:55

Jag startade min vecka med det efterlängtade kennellägret! Varje år när det är slut längtar man i 51 veckor till och hoppas tiden ska gå snabbt 😊 I år var jag helt ensam och med handen på hjärtat var det rätt skönt 👌 😅 Skönt a...

Ovido - Quiz & Flashcards