Av Lindha . - 6 augusti 2014 21:37

I tisdags var det uppstigning vid 06.00 för att hinna med tåget från centralen som gick 08.22 Med barnvagn, bilbarnstol, ryggsäckar, unge och hund likt en tattarfamilj hann vi med tåget efter buss och t-bana! :-P.

Väl framme vid 12.07 i Sundsvall kom mamma och hämta oss med bil för vidare färd i bil ca 2 timmar... Det är en jäkla resa, men när man väl kommer hit vill man aldrig åka hem :-). Med kossor och hästar in på knuten, och enorma marker, ingen stress, så fridfullt ja vem kan inte trivas då! :-)

Idag har vi legat och slappat vid stranden, inte en människa så långt ögat når! Vi hade med oss picknick och bara njöt :-). Devil och Lussan har badat hur mycket som helst, även jag man orkar inte mycket mera i denna värmen :-P.

Fortsättning följer på underbara Norrland.... <3

Av Lindha . - 29 juli 2014 18:31

Man kan verkligen inte klaga på vädret, och det är sol/bad/slappa som man behöver på semestern!   . Var ju lite halvrisigt innan semstern, och jag sa till A; Ska det vara så, då bokar jag en sista minuten din sista vecka.... Men gud hör bön   . Det har varit varmt, sol mm mm, ja VARMT herregud! Man är väl en svensk, funderar på att boka en resa till Antarktiskt   .

Vi startade färden mot Tylösand, som vi skulle vara vid i 10 dagar, vi gjorde ett stopp på en camping utanför Jönköping!

på söndagen anlände vi i Tylösand, det spöregna hela resan, och vissa var väldigt optimistiska, typ A   . Veckan innan hade ju varit kanonväder, men jag hade is i magen, visste att sommaren var på G! På måndagen kom mamma & Anders ner, dom hade bokat en stuga i Halmstad... Det var fortfarande regn, så vi bestämde att Tysklandsresan fick bli av på tisdagen.... Vi kom ifrån Halmstad vid 10.00 och var tillbaka vid midnatt, ojoj jag var sliten men en otroligt rolig resa, jag körde så klar från Danmark hela vägen tillbaka till Halmstad....

Hundar är ju typ ett onöldigt ont, det är min erfarenhet av svenskar, dom får inte vara på Tylösands strand, knappt i Halmstad, men hitta en hundtillåten strand, dessutom hade dom finaste badet... Nåväl, på båten från Danmark-Tyskland gick vi upp på däck, och jag höll mig lite i bakgrunden när dom andra gick in på caféet, då kommer en anställd på båten, du får gå in där!!! WOW det var trevligt, mycket trevligt!!! Danskar får ett STORT  .

på Mc Dondals i Tyskland var det vovvar överallt... Läste i en campinggrupp att hundar är så välkomna överallt i Europa!! Är trött på sura griniga människor som tror att schäfrar/hundar är livsfarliga! Devil har skött SIG KANON på hela semestern, är sjukt nöjd över honom!!!

Lite bilder från underbara Tylösand!

Vi bodde på First Camp-Tylösand, perfekt för barn, med aktiviveter varje dag för alla barn! Även om vi inte var där så mycket, hade massa annat planerat

På finmiddag hos mamma & Anders!!!

En dag åkte vi till Halmstad Äventyrsland, det var ett kombinerat vattenland/karuselland

Vi har besökt en härlig schäferkennel i Skåne, därefter gjort ett besök hos goda vänner T & C, och sett deras underbara hem på landet *avis*    Tjejerna lekte som galningar, och Devil fick umgås med en gammal tik som tyckte han var så där, men ok då du får duga   . Vi har fått besök av Devils kullbror Abbe & Johanna, mycket trevligt

Ojoj vad man kan må gott!! Därefter blev den en tur till Lysingsbadet i Västervik, vi visste att vi ville campa mera, tyvärr hade dom bara plats där i 3 dagar, men vi hade fortfarande tur med vädret

En fantastiskt anläggning! Vi har typ mest solat/badat hela dagarna, man har inte orkat mera

Tyvärr har A bara 3 veckor i år, varför kan man fråga sig.... Så på lördagen tjata jag mig till ett sista stopp innan hemfärd, fina First Camp Kolmården, vi skulle inte gå på djurparken, tror mig man ORKAR inte...   Vi har haft stekhett i dryga 2 veckor, typ 27-30 grader ute som inne vagnen, vi har mått hyfsat då man fått setat i bilen med ac    . Så vi stanna där från lördagen tills idag tisdag då det var dax för hemfärd, till Stenhamra....

Back in Stenhamra, och vi har några dagar till ihop, med sommar, sol & strålande väder   . Och dom kommer bli lika fartflyllda som övriga..... Jag älskar min familj, A, Louisiana, Devil o familj, vilken semester den bästa på mycket länge & mer väntar

Av Lindha . - 14 juli 2014 17:11

I typ ett år längtar man, ser fram emot, bygger upp stora förhoppningar och sen blir det dax- SEMESTERN!!
Varje år är lika spännande som alltid, för tvarje år testar vi en nytt ställe att campa på, denna gången blev det First Camp- Tylösand! Visst stämmer det, svenska sommaren, är alltid ett lotteri från år till år, men jag ÄLSKAR campinglivet!! Så utlandet får det bli vid speciella tillfällen :-)
Vi starta redan i lördags, eftersom det lätt kan bli rätt jobbigt att resa långt med Lussan, så första stoppet blev en natt utanför Jönköping, Lovsjöbadens Camping! En riktigt mysig sådan, dom där små campingarna kan vara riktiga pärlor!

För att på söndagen fortsätta färden mot Tylösand.... Visst vädret var verkligen inte med oss, spöregn.... Men så länge inte hela semestern bjuder på dåligt väder är det ok med regn, kan lätt bli jäkligt varmt annars... Speciellt i vagnen utan AC....

Nu har mamma o Anders kommit ner, skall spendera en vecka med oss <3. Men imorgon blir det en dagsutflykt till Tyskland, spännande.... :-)

Av Lindha . - 6 juli 2014 22:11

En veckas jobb kvar, sen väntar nästan 5 veckors semester, blir jobb en vecka emellan sista 5e veckan!! Undra om man kommer lägga mycket krut på jobbet eller mest gå omkring och verka upptagen, haha!:-)
En fartfylld helg är till ända, där firande av Lussans 3 års dag, spår med bästa gänget, middag och hemmafix stod på schemat, men vi är nöjda, allt som behövdes göra är klart, så på lördag är det bara att koppla vagnen och åka iväg på SEMESTER, skrev jag SEMESTER :-D. Sen har ju sommaren kommit, underbart! Nu kan det bara bli så himla mysigt, längtar!!!

Varmt hälsar Devil, som fick bada mer seriöst idag, har inte varit läge vädermässigt!
Ha en härlig vecka!! :-)

Av Lindha . - 1 juni 2014 21:19

Vi åkte upp till campingen på torsdag morgon, Björkö Örns camping blev det denna gången, som ligger strax innan Kapellskär.... För Lussans skull tog vi en dagstur med viking line, hon hade så klart hoppats på ville viking som bjussar på godis, men han hade visst semester O:)

Devil han fick egen hytt fram och tillbaka, givetvis skulle han med på båten :-). Han verkar haft det riktigt bra, egen säng och väldigt behaglig miljö och luft :-)

Vi firar lilla älskade prinsen på hans 7 årsdag, med lite märgben och annat gotta!   Usch vad åren springer på.... Skulle vilja dra i handbromsen och stanna upp tiden, iaf för ett slag!

En väldigt mysig helg, hade önskat lite bättre väder, och du fattas oss så otroligt mycket A, det här är vårt liv och jag är så ledsen att du inte får uppleva campinglivet mera.... Men tack allihopa i familjen för att ni finns vad skulle jag göra utan er <3<3<3<3

Av Lindha . - 18 maj 2014 19:59

Har haft en sån där mysig helg, där man både gjort nytta och slappat :-). Och vilket väder det betyder mycket vill jag lova!
Trots en miss, jag o Pernilla skulle ses för att spåra, men vi befann oss på helt olika platser, jag menar Väsby och Vällingby är typ detsamma ;-). Så det blev ett eget spår med D som jag är jättenöjd med, snustorrt i spåret men han markera alla pinnar, och gjorde ett kalasupptag, sen blev det lite lydnad på Järfälla BK allt i min ensamhet, men bästa D var ju med :-).

Idag hade vi lite planer, men var osäker på hur långt man behövde gå samt och Ajax kunde följa, han är satt på strong rehab, så det blev ett besök på Svartsjö Slott och deras tårtcafé, mums säger vi :-). Lär blir många flera besök fast kostar det så smakar det :-).
Nu ska jag och mitt röda fejs och armar nog slappa framför tvn, alla måsten är gjorda och gräsmattan är grann och fin så trevlig vecka!!! :-)

Av Lindha . - 5 maj 2014 14:55

I hela 3.5 dag har jag ägnat mig åt bland detbästa jag vet, hundträning! :-)
Kloten har ju en sån fantastisk natur, grymma marker och hur mycket som helst av den varan dessutom!
Dessutom har dom utmanande terräng både för hundarna o människorna, har haft redig träningsvärk :-P.

Mys i sängen, det ingår på läger :-)

En 3e placering i klotentävlingen norpa jag åt mig, jag och Devil var lite oense om hur skallet skulle gå till O:).
Tack för detta årets läger har haft det toppen, och är väldigt nöjd över hundarnas spår och Devils sök :-).

Av Lindha . - 21 april 2014 10:07

På skärtorsdagen efter jobbet rullade vi ner till Eskilstuna för att spendera påsken där! Vi checkade in på parken Zoos camping! En mycket trevlig camping, rent och fräscht! Och vilket underbart väder vi haft! På långfredagen passade vi på att gå på zoot, det var lite halvmulet och då var gärna djuren ute :-). Har sett dom mäktiga leoparden, geoparden och panter var verkligen urhäftig :-). Vi var där i ca 4 timmar...
Vi passade även på att åka en sväng till Eskilstuna BK för ett litet uppletande, hört att den rutan ska vara rspännande, tyvärr hitta jag inte den!
Sen var tanken att vi skulle åkt till Kjula på söndagen, men då kom jag med på Katrineholms elitspårstävling! Och tacka givetvis ja :-).
Vi har haft en himla mysig påsk, synd att tiden jämt ska gå så fort!!
Men några helger i rad väntar nya spännande äventyr :-)