Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Vilken semester 2014!

Av Lindha . - 29 juli 2014 18:31

Man kan verkligen inte klaga på vädret, och det är sol/bad/slappa som man behöver på semestern!   . Var ju lite halvrisigt innan semstern, och jag sa till A; Ska det vara så, då bokar jag en sista minuten din sista vecka.... Men gud hör bön   . Det har varit varmt, sol mm mm, ja VARMT herregud! Man är väl en svensk, funderar på att boka en resa till Antarktiskt   .

Vi startade färden mot Tylösand, som vi skulle vara vid i 10 dagar, vi gjorde ett stopp på en camping utanför Jönköping!

på söndagen anlände vi i Tylösand, det spöregna hela resan, och vissa var väldigt optimistiska, typ A   . Veckan innan hade ju varit kanonväder, men jag hade is i magen, visste att sommaren var på G! På måndagen kom mamma & Anders ner, dom hade bokat en stuga i Halmstad... Det var fortfarande regn, så vi bestämde att Tysklandsresan fick bli av på tisdagen.... Vi kom ifrån Halmstad vid 10.00 och var tillbaka vid midnatt, ojoj jag var sliten men en otroligt rolig resa, jag körde så klar från Danmark hela vägen tillbaka till Halmstad.... 

  

Hundar är ju typ ett onöldigt ont, det är min erfarenhet av svenskar, dom får inte vara på Tylösands strand, knappt i Halmstad, men hitta en hundtillåten strand, dessutom hade dom finaste badet... Nåväl, på båten från Danmark-Tyskland gick vi upp på däck, och jag höll mig lite i bakgrunden när dom andra gick in på caféet, då kommer en anställd på båten, du får gå in där!!! WOW det var trevligt, mycket trevligt!!! Danskar får ett STORT  .

på Mc Dondals i Tyskland var det vovvar överallt... Läste i en campinggrupp att hundar är så välkomna överallt i Europa!! Är trött på sura griniga människor som tror att schäfrar/hundar är livsfarliga! Devil har skött SIG KANON på hela semestern, är sjukt nöjd över honom!!!   

Lite bilder från underbara Tylösand!

                             

Vi bodde på First Camp-Tylösand, perfekt för barn, med aktiviveter varje dag för alla barn! Även om vi inte var där så mycket, hade massa annat planerat         

 

På finmiddag hos mamma & Anders!!!     

En dag åkte vi till Halmstad Äventyrsland, det var ett kombinerat vattenland/karuselland                        

Vi har besökt en härlig schäferkennel i Skåne, därefter gjort ett besök hos goda vänner T & C, och sett deras underbara hem på landet *avis*    Tjejerna lekte som galningar, och Devil fick umgås med en gammal tik som tyckte han var så där, men ok då du får duga   . Vi har fått besök av Devils kullbror Abbe & Johanna, mycket trevligt   

 

Ojoj vad man kan må gott!! Därefter blev den en tur till Lysingsbadet i Västervik, vi visste att vi ville campa mera, tyvärr hade dom bara plats där i 3 dagar, men vi hade fortfarande tur med vädret   

   

                            

En fantastiskt anläggning! Vi har typ mest solat/badat hela dagarna, man har inte orkat mera  

Tyvärr har A bara 3 veckor i år, varför kan man fråga sig.... Så på lördagen tjata jag mig till ett sista stopp innan hemfärd, fina First Camp Kolmården, vi skulle inte gå på djurparken, tror mig man ORKAR inte...   Vi har haft stekhett i dryga 2 veckor, typ 27-30 grader ute som inne vagnen, vi har mått hyfsat då man fått setat i bilen med ac    . Så vi stanna där från lördagen tills idag tisdag då det var dax för hemfärd, till Stenhamra....

                       


Back in Stenhamra, och vi har några dagar till ihop, med sommar, sol & strålande väder   . Och dom kommer bli lika fartflyllda som övriga..... Jag älskar min familj, A, Louisiana, Devil o familj, vilken semester den bästa på mycket länge & mer väntar     

 
 
Ingen bild

Berith

30 juli 2014 18:02

Sååå jättefina bilder, du får bli fotograf Lindha :-):-) Ses snart, såå himla roligt :-) pusspuss & kramakram : Mamma

Lindha .

6 augusti 2014 09:51

Gillar att fotografera! :) Är så himla kul att ha massa bilder på det man gjort!
Pusspuss & kramkram lilla mamma, kul att vara här i norrland! :)

 
Ingen bild

Susan

5 augusti 2014 23:32

Nu kom jag in😀
Vilka härliga bilder, jag blir riktigt avis. Läcker solbränna du har fått👍
Blir väl tufft att börja jobba igen 😜
Kram

Lindha .

6 augusti 2014 09:52

Tack! :) Nu gäller det att hålla i solbrännan så folk tror man vart utomlands... :D
Nej jag längtar inte tillbaka till jobbet, men nu är vi norrland så några sista mys & slappadagar hinner vi med :)
Tur man har en vecka till efter en veckas jobb, med hundläger i några dagar :)
Ha en bra dag! Kram

 
Anna & Axxa

Anna & Axxa

6 augusti 2014 22:03

Tylösand...Efter att ha sett bilderna känns det som om man bara måste åka dit någon gång! Halmstad Äventyrsland var ett bra tips, det ska jag försöka lägga på minnet!
Kram

http://www.rackartygsaxxa.wordpress.com

Lindha .

7 augusti 2014 09:31

Ja jag blev väldigt "kär" i Västkusten, kan varmt rekommenderas :). Och Halmstads äventyrsland var bra, gratis för föräldrar, och inte alls dyrt för barn :D
Kram

 
Ingen bild

Ebba

3 november 2014 17:45

Kul att se en sån engagerad morfar, helt fantastiskt för tösen att ha honom så nära !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards