Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Spontanitet det brukar inte vara min grej ;)

Av Lindha . - 21 april 2015 12:42

I helgen kopplade vi på vagnen, det var premiärturen för året, vi brukar använda den året om men nu var det länge sen, så när planerna blev förändrade gällande helgen, ja då bokade jag en tur med vagnen   . Och vi hade verkligen vädret med oss, man har inte varit bortskämd med sol & värme precis! 

Vi brukar alltid boka in oss på en dagstur med Viking line, då kan man passa på att äta gott, handla lite taxfree och framförallt så får Lussan leka av sig på båtens lekplats det högst uppskattat, så kul så hon kunde skippa dansen, som hon brukar ha på lördagar   . Även dogsen fick följa med, dom brukar ligga i en hytt med ac och gotta sig! Allting måste vovvarna miljötränas i   

Lördag fm startade jag med att lägga ett spår till Devil & ett till Jekyll, Devil fick ett trixit spår i en sjukt jobbig terräng, det var kvistar  & nedfällda träd i typ hela spåret, nästan så jag bröt fötterna av mig, man märkte att Devil gillade spåret & tyckte det var superkul , för då blir det pinnar kvar i skogen... Men jag och den vovve har haft våra resor, så att han uppskattar spåren så pass mycket är superkul sen är det ju klart att pinnarna måste med in, men det känns som man alltid måste repetera och repetera med dom där tyskarna   . Till Jekyll la jag ett ca 450 m spår, fokus ligger numera på tempot, många apporter & framförallt lite godis i spåret, och han spårade väldigt bra, det är mer fokuserat, mer noggrannt! Sen börjar det bli intressant att se, man tror att man lagt spåret på den sidan av trädet tex men nejdå det har du inte matte, för Jekyll tog andra sidan och sen längre fram kom en apport/ eller en snitsel då blir man superglad   .

Efter det körde vi ett uppletande, och där är Jekyll helt super, den vovven har en grym näsa, just nu jobbar vi bara 2 på djupet, för att han skall få in tänket, det är ju ändå en liten valpig ungdom   . 

Men även gamle mannen är ju helt super, brukar ofta göra 4 skick med 4 föremål, han kan man inte lura det har sin tjusning med äldre hundar, dom kan liksom så mycket, det brukar jag tänka på när man skall försöka få ordning på lilleman   . 

 

 
 
Ingen bild

anneli/lotus

23 april 2015 12:41

Va kanonmysigt ni haft det, snart får vi träna o umgås flera dagar ska bli så kul, kramen

 
Ingen bild

Berith

24 april 2015 15:24

jättefina bilder(som vanligt) och en sån jättesöt katt :-) Ha det gott :-) pusspuss & kramkram : Mamma

 
Ingen bild

Berith

2 maj 2015 09:25

Vilken söt liten katt :-) den allra sötaste :-)Så mysigt ni ser ut att ha det :-) kramkram på er :-) mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards