Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Underbart Kennelläger med Demonens!

Av Lindha . - 7 juli 2015 18:42

På måndag kväll förra veckan anlände familjen & husvagnen till Tiveden Nationalpark, drygt 1.5 mil ifrån Karlsborg! På kvällen blev det grill & mys ihop, och liite in i dimman   

Det är ju heeeelt otroligt att mina bästa miner JÄMT hamnar på foto!

 

Jag hade först anmält mig till spåret, men pga lite avhopp & tidigare erfarenhet, så när chansen dök upp, ja jag testar söket med Jekyllen :) Jag har alltid velat köra 2 bruksgrenar med Jekyll, denna gången kommer jag skippa lydnadslydnaden, been there done that    . 

Tisdag morgon & övriga dagar var det samling 09.00! 

Och det har varit såååå underbart, vilken terräng, vilka sökbanor! För att inte tala om Kristina, vår instruktör, hon är ju fantastisk! Visst har jag kört sök innan, men denna gången ville jag ha en instruktör & lära mig grunderna!

Jag  är ju lite blyg av mig, men vill samtidigt lyfta fram att Jekyll har varit helt fantastisk, han gått 5 dagar en dag med 2 pass, det blev lite mycket, men sista dagen gick han utan pop & och jag såg på Jekyll att han hade figgen i vind, så vågade testa att skicka och boom där hitta han någon   .

       

 

Appropå bilder där man fångar mitt rätta jag ;)   

 

Det har varit så himla bra med unghundar, för man har kunnat köra gammelhunden Devil, och det är så himla kul att ha bilder på min älskling    Även han har gått riktigt bra ituffa banor i 30 graders värme! Önskar sååå att vi kunde köra söket och tävla mer, men han tycker det är lagom intressant... Träning går alltid bra, tävling är som att slänga pengarna i sjön....

           


Det har varit en helt underbar vecka, instruktörer, middagen varje kväll har varit outstanding, familjen har trivs som fisken i vattnet, iaf lill tjejen som kunnat bada varje dag, och jagat folket i gruppen    . Skrev till Nina, jag anmälde mig mentalt på plats till 2016 års läger, är det bästa läger jag varit på!!

Här kommer lite familje och omgivningsbilder!

       

En tur till Karlsborg 

 

 

En samling Demoner   

 


Vi ses nästa år!!!   


 
 
Ingen bild

Vicky

7 juli 2015 23:15

Ja visst hade vi en underbar vecka?! Jag blev allt lite kär i er fina Jekyll 😉😂💜 Kram till dig och din fina familj

Lindha .

8 juli 2015 09:25

Helt underbar JA!! :-). Tack! Han är fin, och väldigt arbetsvillig!!
Hoppas det går bra med Gruffa o bebisarna

 
Nina

Nina

9 juli 2015 09:55

Ha! Nu såg jag att man kommentera här med :). Jekyll imponerade verkligen i sökskogen å snygg är han oxå, till på köpet. Lussan är troligen en av Nordens absolut saltaste OCH sötaste tjejer <3. Kramar

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards