Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Grekland, Kreta, Platanias! :)

Av Lindha . - 11 augusti 2015 09:40

Sista semesterveckan bestod av en resa till Platanias/Kreta, det var vår bröllopsresa som var bokad redan i maj, och med facit i hand med tanke på vädret, även om nu Sverige valt att vakna till liv, så blev det himla underbart med värme, sol & bad   . Augusti som skulle bli så himla varm, DÅ KOMMER SOMMAREN! Njae någon repris på förra året blir det nog inte... Men det är klart det är trevligt med sol & värme även i augusit, när vi nu har ca 4 månader kvar till julafton   .

Vårat fina hotell, och vårt hotellrum! Ett väldigt fräscht hotell, så det blev vi supernöjda med! Poolområdet var helt ok, det blev så att vi spendera mesta tiden där, dels var det nära till baren och maten   sen var det lite väl stora vågor vid havet för att Lussan skulle kunna bada där, den där lilla galningen har badat hela dagarna lång, med avbrott för lunch!


         

Hoppa bomben var favoriten, helt totalt orädd för vatten   

   


En dag hyrde vi bil för att transportera oss till den berömda stranden på Kreta, Elafonissi, det var ju en upplevelse utan dess like, som alltid när man skall åka bil i/på Grekland   Vägarna är som rena rama trollstigen i Norge, upp i bergen på smala vägar, prisa gud att man inte fick möte av någon lastbil eller buss, och det går runt runt bara, jag blev smått illamående fast jag satt fram... Nåväl strax efter lunch anlände vi till stranden, och där befann sig väl alla andra turister! Men det var en härlig upplevelse att få besöka den fina stranden.

       

Lite omgivning!

     

En väldigt trevlig utflykt, även om det var där olyckan med Lussan inträffade, hon var bland parasollen och sprang, och sen var det några som spela volleyboll och en man sprang omkull Lussan... 


Jag o min man A fick även en kväll på tu man hand, trevligt, vi gick och åt middag, shoppa lite & sen tog vi några drinkar   .

       


Tack min kära familj för den här resan, den har varit jättemysig!!!      

Temat har varit glad!!!   

 

Cheese!  

     





 
 
Ingen bild

Beran

19 september 2015 11:55

Tackar själva för en riktigt trevlig och varm och mysig semester :-) det kan vi gärna göra om :-) kramkram : Mamma

 
Anders

Anders

7 december 2016 13:25

Ser underbart härligt ut!!

http://www.bröllopsresa.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards