Alla inlägg den 22 november 2015

Av Lindha . - 22 november 2015 19:06

Denna helgen bestod av familjemys på alla sätt och vis, och för oss innebär det en helg men husvagnen! Fredag em landa vi på Kapellskär camping, ca 2 timmars resväg hemifrån, vid såna här små helger med vagnen ja då vill man inte resa för långt   
Fredagen blev inte så mycket att hänga i julgranen, en långis med Jekyll och sen hopp & lek resten av kvällen...

 
Lördag morgon   

Började tidigt som vanligt, och ville hinna med spår innan båtturen som vi brukar köra med viking line, trevligt med familjen och speciellt för Lussan där finns allt för barn, och tur/retur tar fram 4 timmar ca...   
Sen är det bara ut och lägga spår i skogen nextdoor!
Och min lilla gris ja han gjorde så bra, undrar fortfarande om han driver med mig   


 

 


Medans vi gotta oss fick Jekyll ligga och vila i vagnen, och han skött sig med bravur, dom trodde vi haft med han på båten   

 

 


Söndag morgon var alla trötta, tom Lussan & även Jekyll    Vid 7 rycket började jag vakna till och det var helt tyst i hela vagnen... Ingen Jekyll och ingen Lussan var på gång, SKÖNT att få sovmorgon vilket typ aldrig händer  

Det var nästan så man började fundera på om dom dött   

Vaknade denna söndagen till en underbar solig morgon, några minus och massa frost! Gick en härlig rask promenad med Jekyllen, sen hem in i värmen ( som A till slut fick ordning på, vaknade på lördag morgon med 14 grader i husvagnen     )... 

Även på söndagen knatade jag iväg och la ett apellspår till min J, lät det ligga ca 90 min ( synd det där att apellspåren skall ligga så kort stund, J spårar äldre spår mycket bättre och mer noggrant, men förhoppningsvis kommer man snabbt ur den klassen när det beger sig   ) och även detta spåret är jag verkligen nöjd med, han suger verkligen tag i spåren numera! Är väldigt nöjd över min lilla gosse         

Vi åkte hem rätt tidigt, för att hinna hem och börja greja med julen   . Jag har påbörjat projektet överkörning med husvagnen, kan vara bra om även jag har körkort för släp, vi har funderat på utökat B96 kort men tror fasen det är lika bra att slå till med BE på en gång.. Resan fick jag    av A, bestämde mig för att tjuren vid hornen och även backa in ekipage ( och vårt ekipage är liksom 8 M långt det är inte plättlätt mina vänner ) men där brann det till en del mellan oss   Fasen A har ju typ alla behörigheter på körkortet, och han försökte instruera mig men det gick så där och jag blev arg och storma ur bilen... Tur han har tålamod min man, för sen tog jag mitt förnuft till fånga och började om, så med lite vägledning på ett lugnare sätt så står nu husvagnen inne på tomten   . Och när jag gick ut kvällsrundan med Jekyll så stanna jag och tittade på den parkerade husvagnen, fasen vad snyggt gjort det var med vägledning så klart men ändå   

Men övning ger färdighet!!


Ha en toppen vecka, och jag har nu pårbörjat min sista vecka på mitt nuvarande arbete sedan 10 år tillbaka, läskigt spännade   




Ovido - Quiz & Flashcards