Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

Hemma igen....

Av Lindha . - 10 augusti 2014 09:10

.... Och imorgon börjar man jobba efter 4 veckors ledighet, och vilken semester det har varit! :-) På något sätt känner jag mig redo för hösten och vintern, vilket otroligt väder vi haft, knappt några regndagar alls!

Vilken natur norrland bjuder på! En dag gick vi ut i skogen för att gå upp på ett berg, för att titta på den fantastiska naturen och utsikten, vi var ute i ca 1 timma och knata o gick!
Precis intill mamma o Anders husknut går det kossor, det är en enorm skillnad på Stockholm o norrland, oh yes :-D.
Vi var även till ramsele, själva byn eller vad man kallar det, mamma o Anders bor ca 30mins bilfärd därifrån, och det är verkligen berg och djupa dalar :-).

Frågade Anders om han ville lägga spår, så han knata iväg... Det behövde verkligen inte vara långt, några hundra meter, men som sagt det är ju inte ont om natur precis, när jag titta på stegräknaren blev det ett 1.5km spår i underbar natur, kan inte få nog av deras natur, och marker, vem har såna här marker bakom sin husknut liksom??? :-). Det var ett väldigt stegrande spår, upp på toppen, tänkte lägga ut en film men jag flåsar så mycket så man skäms :-P. Devil gjorde ett toppen spår, mycket nöjd över spåret! :-). Vi båda tyckte nog det var rätt skoj!

Vi har haft riktigt härliga dagar, med promenader, sol och bad, mys, stoj och stim! En riktig härlig avslutning på semestern!
Tack snälla mamma o Anders för husrum, mat, sällskap och Lussans nya lekstuga, den tyckte hon var toppen :-).

Imorgon ringer kl.06.00, vi jobbar en vecka sen är vi ledig en vecka till.... Med lite blandade känslor är det jobbdax, men bara man kommer dit, och Lussan behöver nog lite kompisar att leka med :-)

 
 
Ingen bild

Berith

10 augusti 2014 20:39

Ja vi hade verkligen roligt :-) det är såå kul då ni kommer hitupp, det blir såå tomt då ni åkt bara :-( Du kan verkligen hitta på du Lindha :-) Ha det gott många pussar & kramar : Mamma

Lindha .

10 augusti 2014 20:50

Förstår det! Men vi ses snart igen, tiden går så himla snabbt :-). Får övertala A att vi måste åka upp på lastbilsträffen ;-).
Tack för vi fick komma o allt! Pusspuss o Kramkram

 
Ingen bild

Susan

13 augusti 2014 01:51

Ser helt underbart ut. Förstår vad du menar, jag känner mig med redo för hösten :)
Ha en bra första arbetsvecka :)
Kram

Lindha .

13 augusti 2014 15:27

Och snön, skidor osv :-).
Tack, gick bättre än jag trodde, fast nu ligger jag hemma i migrän, kanske inte var redo...
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards