Direktlänk till inlägg 8 november 2015

Hundträning i Kloten i helgen :)

Av Lindha . - 8 november 2015 16:32

Kloten där har vi varit i helgen! Jag är bekant med stället sedan tidigare och det är gudomliga marker! Innan min äldre 4 benta älsking    vandrade vidare hade jag, Anneli o Maud pratat om att sticka iväg för hundträning! Vi behöver oftast inte anpassa oss utan kan bara dra iväg... Dom förstod om jag inte ville åka, för vi hade avvakta iom kommande vinter, men kände att jag behöve detta, jag älskar hundlivet det är tack vare det man mår så gott! 

Vi kom upp rent sent fredag kväll, 17:00 typ och det är sent iom vädret... Då var det bestämt att vi skulle äta hemmagjord mat och mysa med några glas rött   .

 

Jag tog även med familjen, kände att jag behövde ha dom nära mig iom det som hänt! 

Vädret startade med störtregn på både lördag och söndag fm, men det finns ju bara dåliga kläder   

Det är ju sällan man tränar i hällregn! 

På lördag fm virra jag omkring på värsta terrängen, kom ner till  en sjön och fortsatte sedan... Oklart hur långt

spåret blev för det hällregna och min runkeeper var inte med i matchen... Medan spåren låg till sig körde vi uppletande, här i Kloten får man verkligen tuff terräng, det syns verkligen inte med blotta ögat men när man trampar runt och ser hundarna blir man matt   .

Jekyll har vart väldigt snurrig sista tiden, det har säkerligen med åldern att göra, så jag hade tänkt köra enbart jordspår med han, så "illa i min mening" har han spårat.... Men se det där spåret i hällregn, jäkla så tjusigt han gjorde, han spåra som en jäkla dammsugare   . Efter det åkte vi tillbaka till stugan för lunch och vila, vi var så effektiva så det blev hopp o lek   

Efter lunch hade hällregnet upphört och det började ljusna.... Därefter knata jag ett spår igen, fasen den där runkeeper var såååå seg, och jag var helt död, trodde den hade räknat fel men man får nog skylla på matte   . Därefter körde vi återigen ett uppletande, och Jekyll han är en sportig kille men när han skutta fram förstod jag att han var rätt sliten...

     

     


     

Mina trevliga hundkompisar som vi haft så mycket skoj med :)

   

Spåret på em gjorde Jekyll oxå skitbra, började fundera på om han försökte lura mig   

Vår fina lilla stuga som var supermysig med omnejd.....

     


Eftersom man var tvungen att checka ut 12:00 idag, så hade vi pressat schema, vi ville hinna spår, gärna köra uppletande innan vi skulle tillbaka till stugan och städa, samt äta lunch mm...

Så 08:30 var i skogen, och jag knata ut ett spår som blev 950 M, för mitt i allt fick jag se en jägare när jag la ut spåret, blev ju rätt orolig att han tänkte skjuta mig   Gud vet vad dom där sysslar med, vek av och det blev längre än tänkt.... 

Men det bekom knappast Jekyll, han spåra återigen som en gud, visst går det fort, det är jag inte van med men spårar i kärnan med ett litet tapp i någon vinkel,men hämtar hem det så naturligt     Sen höll jag på att dö på kuppen, men det beror säkert på mig   

Tack mina goa vänner och min underbara familj    .  Älskar att ha med er, och jag tror Lussan har haft en härlig helg för hon har är social och gillar Andeli   även pappa som hann besöka sitt lantställe   

   


 
 
Ingen bild

Anneli/Lotus

8 november 2015 18:45

Härligt inlägg gu va mysigt o kul vi hade och Lussan är en underbar liten tjej. Tack för allt denna gång

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha . - 11 juli 2020 08:50

Vi börja vår semester i Sälen och vilken underbar natur   . Härligt att även få uppleva Sälen sommartid! När vi kom upp var det hällregn   och även dagen efter blev vi rejält blöta ! Men det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder ( så vi tog o...

Av Lindha . - 8 juli 2018 22:16

En liten mini semester planerade jag in hos mamma och Anders i Ramsele för mig, Louisiana och Jekyll   . Vi tog tåget upp denna gången, startade tidigt i torsdags, det funka faktiskt bra att åka tåg med Jekyll, tror det var hans andra sväng ( när jag...

Av Lindha . - 17 september 2017 19:12

Så var denna hundhelg över.. I år blev det inte som vanligt med tanke på min kurs, så vi kom upp sent på fredag kväll medans dom andra hunnit med spår och uppletande. Jag fick ett begagnat spår men det hade varit för mycket snurr innan så Jekyll var ...

Av Lindha . - 31 juli 2017 15:49

Ja då är det måndag em, imorgon börjar allvaret, kl.07:00 dessutom ( bytte arbetstider). Men summerar jag semestern har den varit fantastisk 👍. Plockade in massa saker från husvagnen och konstaterade att familjen har inte använt några regnklä...

Av Lindha . - 21 juli 2017 19:49

Vi har verkligen haft sån himla tur med vädret, det har varit sol ☀ i princip varje dag, på sin höjd med några stackmoln. Men vad gör det 😊 Vi har avverkat Kneippbyn ett stort lekland med karuseller och ett gigantiskt badland, när vi ko...

Ovido - Quiz & Flashcards